Omul de afaceri

Ionut Negoita – “Viata ca un ring de lupta”

Determinare. Ambitie. Perseverenta. Viziune. Succes. Provocare. Inovatie.

“Ionut, orice ai alege sa faci in viata, trebuie sa intelegi ca nu poti invinge in toate luptele care te asteapta. Chiar si asa, nu trebuie sa uiti niciodata ca esti un invingator. Un invingator nu este intotdeauna cel care castiga la finalul luptei, ci acela care stie ca a dat totul, ca a respectat «jocul» si ca, atunci cand s-a terminat, fruntea lui este sus si a ramas… om”.

Aceste cuvinte mi-au fost spuse de tatal meu si aveau sa-mi ramana intiparite in minte, ba, mai mult, aveau sa-mi serveasca drept Biblie in “luptele” pe care viata mi le-a pregatit.

DETERMINAREA
La 17 ani am renuntat la caldura caminului parintesc si am plecat in strainatate pentru a munci. Au urmat ani grei in care, prin determinare si un regim de viata spartan, m-am calit, m-am instruit si am inteles valoarea banului si a muncii. in plus, reprezinta anii acumularii atat informational, cat si de capital.

AMBITIA
…avea sa ma arunce in cea de-a doua batalie majora a vietii. Dupa aproape cinci ani, am revenit in tara. Capitalul economisit, dar mai ales experienta capatata intr-o tara occidentala imi puteau asigura o viata linistita, insa m-am hotarat sa risc toti banii investindu-i intr-o afacere de perspectiva, axata pe produse de pardoseala: mocheta, linoleum si covoare. Asa avea sa se nasca, in anul 1998, firma Pro Confort. Succesul, dublat de o munca sustinuta aveau sa faca din aceasta firma, in cativa ani, un lider in domeniu in Romania, care a dus la diversificarea activitatii, incluzand noi domenii: productia de termopan, usi de interior, mobilier si constructii civile.

PERSEVERENTA
…a facut ca, in scurt timp, Pro Confort sa devina lider de piata si sa-si reuneasca intreaga activitate sub egida Confort Grup. Astfel, am trecut la o noua etapa: investitiile in domeniul hotelier.
Prima investitie in acest sens se concretizeaza in 2003, atunci cand am deschis portile Hotelului Confort. Rezultat al unei investitii de aproximativ trei milioane de euro, ansamblul hotelier situat in apropierea Aeroportului „Henri Coanda“ s-a impus rapid pe piata, devenind una dintre cele mai de succes afaceri de acest gen din Capitala. in urmatorul an, in septembrie 2004, o noua emblema a marcii Confort apare pe scena, de data aceasta in centrul Bucurestiului: Hotel Confort din strada Traian. Tot in acelasi an, grupul Confort se lanseaza intr-un domeniu inedit pentru piata de servicii din Romania, deschizand, in imediata vecinatate a Hotelului Confort Otopeni, parcul acvatic de distractii Water Park.

VIZIUNEA
…avea sa ma conduca in zona unui alt business in cel mai oportun moment al pietei… am decis, in 2005, sa diversific portofoliul de afaceri si am creat o noua divizie de business pe zona de imobiliare. Prin intermediul Domus Stil, am inceput sa construiesc un ansamblu rezidential in zona Pipera, format din 240 de vile si 70 de apartamente. Imediat dupa finalizarea acestui proiect, am demarat constructia celorlalte doua mari proiecte imobiliare ale grupului: Confort Park (situat in zona Vitan-Barzesti – 560 de apartamente) si Confort City (situat pe Splaiul Unirii – 1.680 de apartamente).

SUCCESUL
…este garantat de seriozitate si profesionalism. Prin urmare, anul 2007 avea sa fie momentul maturitatii in consolidarea pozitiei de lider ocupata de divizia hoteliera RIN.
Se „nasc” astfel RIN Otopeni (258 de camere) si RIN Grand Hotel, ambele oferind servicii de patru stele.
Hotelul RIN Grand devine cunoscut la nivel european, fiind cel mai mare ansamblu de acest gen din Europa (1.450 de camere, 42 de sali de conferinte, restaurante, spa, fitness, piscina, galerie comerciala, cazinou etc.).
Investitia ce a facut posibila aparitia RIN Grand Hotel a fost pe masura – 60 de milioane de euro.
Odata cu deschiderea celor doua noi hoteluri, grupul Confort, redenumit intre timp RIN Group, devine cel mai important jucator de pe piata hoteliera din Capitala, oferind, in total, 1.965 de camere reprezentand 20% din totalul camerelor de trei si patru stele din Bucuresti.

PROVOCAREA
…intr-un nou domeniu de activitate… incitant: mass-media. in anul 2008, decid sa intru pe piata poate saturata cu un produs gratuit – ziarul „ring“, care a reusit sa castige rapid un loc important in industria mass-media.
Ziarul gratuit „ring“ se bucura instantaneu de succes si, cu un tiraj de 100.000 de exemplare zilnic si o audienta de 168.000 de cititori per editie, devine cel mai citit cotidian local din Romania la doar un an dupa ce a vazut lumina tiparului.
Pentru optimizarea costurilor de tipar investesc trei milioane de euro in tipografia Apple Media Solutions care, in doar cativa ani de zile, a devenit unul dintre cei mai importanti jucatori de pe tumultuoasa piata de profil din Romania. Cele mai importante nume ale presei cunosc lumina tiparului sub atenta supraveghere a echipei de la Apple Media Solutions, asta intr-un context economic in care nume sonore din acest domeniu sunt nevoite sa-si inchida portile.

INOVATIA
…este principala arma folosita in furtuna economica dezlantuita si asupra Romaniei in ultimii ani.
in timp ce alti competitori economici isi inchideau businessurile, am brevetat primul sistem de rate la dezvoltator, sistem ce a devenit o alternativa a sistemul bancar aflat in blocaj.
Am inteles ca o readaptare a strategiei de vanzari la noile rigori ale pietei trebuie facuta rapid si am actionat in consecinta.
in anul 2011 am inaugurat unul dintre cele mai neconventionale si mai atractive proiecte imobiliare din Romania – RIN Grand Residence, proiect care, la doar jumatate de an de la lansare, se bucura de un succes fulminant.
Astfel, in acest moment, dupa trei ani de criza economica severa, RIN Group este mai solid ca niciodata, reusind sa se numere printre putinele businessuri cu capital 100% romanesc ce au reusit sa se intareasca sub „norii grei” ai crizei economice.

DIVIZIA HOTELIERA:
Hotel Confort Otopeni, inaugurat in august 2003
Hotel Confort Traian, septembrie 2004
RIN Grand Hotel, septembrie 2007
RIN Hotel Otopeni, inaugurat la inceputul anului 2007

DIVIZIA IMOBILIARA:
Domus Stil – dezvoltatorul imobiliar numarul 1 al Romaniei, care a dat pietei peste 3.000 de unitati locative prin:
– Confort Residence: constructia a inceput in 2005 si s-a finalizat in iarna lui 2006 (SOLD OUT)
– Confort Park, inceput in toamna lui 2006 si finalizat in luna martie 2008 (SOLD OUT)
– Confort City, inceput in toamna anului 2007 si finalizat in 2011 (90% SOLD)
– RIN GRAND Residence – 30% SOLD la mai putin de sase luni de la lansarea proiectului

DIVIZIA LIFE & STYLE
Water Park – primul parc acvatic din Romania, inaugurat in 2004
BODY ART Wellness Club – cel mai modern centru de intretinere corporala si relaxare din Romania

DIVIZIA MEDIA
Tipografia Apple Media Solutions – inaugurata in toamna anului 2008
Ziarul „ring“: cotidian gratuit; prima aparitie: 21 aprilie 2008
Ziarul „Centrul Vechi“: saptamanal gratuit; prima aparitie 1 iunie 2011